טשטוש צלקות

מידע מקיף על טיפול בצלקות

הן מותירות בעורינו סימנים בולטים לעין, ואין כמעט אדם שאינו נושא אותן על גופו. לעיתים אנו נקשרים אליהן רגשית, אך לרוב אנו מחפשים דרכים להיפטר מהן – צלקות.
הכמיהה להעלמת צלקות נובעת בעיקרה מהחותם הויזואלי הלא אסתטי שלהן, כזה שלעיתים גורם לנו לחוסר נוחות עד לפגיעה בביטחון העצמי שלנו. בשלב הראשוני מנסים מגוון משחות ותכשירי טיפול בצלקות, אך אלו אינם תמיד משיגים את התוצאה הרצויה. חשוב לדעת כי ניתן לפנות גם לפתרונות אחרים כגון שימוש בלייזר או הזרקה של חומרים מעכבי ייצור קולגן ועוד.

במרפאת ד”ר שפירא בראשותו של ד”ר אייל שפירא קיים מערך שלם ומתקדם של טיפול בצלקות מסוגים שונים, ורבות ורבים כבר נהנים משיפור במראה האזור הפגוע ובאיכות החיים.

לקביעת פגישת ייעוץ אישית בנושא טשטוש צלקות ולמידע נוסף על אודות טיפול בצלקות מרפאת ד”ר שפירא, השאירו פרטים כעת בדף צור קשר ונציג הצוות המקצועי שלנו יחזור אליכם בהקדם.

מהי צלקת?

צלקת היא למעשה תוצר של החלמת הרקמות והעור אחרי פציעה (כתוצאה למשל שפשוף, חתך, כוויה או אקנה). לאחר פציעה וחבלה ברקמות מופעל מנגנון ריפוי הפצע, הגוף מייצר סיבי קולגן חדשים במקום שבו היתה פגיעה. מאחר שהגוף אינו יכול לשחזר לחלוטין את הרקמות והעור בדיוק כפי שהיו, רקמת צלקת לעולם לא תהיה זהה לרקמה המקורית ויהיה לה מרקם ואיכות שונים מהרקמה אשר סביבה. כך למעשה נוצרת צלקת.

לפני שנסביר על הדרכים השונות לטיפול בצלקות, חשוב להבין האם כל הצלקות דומות, ואם לא, מה מבדיל ביניהן?

העלמת צלקות / טיפול בצלקות

קיימים סוגים שונים של צלקות. במקרים מסויימים לאחר פציעה, חל שיבוש בתהליך ריפוי העור ועלולה להיווצר צלקת אבנורמלית. טיפול בצלקות אבנורמליות נחשב מאתגר, וקיימות סיבות שונות להתפתחות לא תקינה שלהן. לדוגמא:

  • זיהום שהתפתח בפצע
  • גוף זר בתוך הפצע
  • מיקום אנטומי של החבלה
  • נטייה גנטית

ישנם שני סוגים עיקריים של צלקות כאלו:

  • צלקת היפרטרופית (מוגבהת) – צורתה נשארת בגבולות הפציעה המקורית, והיא בעלת שוליים ברורים. צלקת מסוג זה היא אדומה, מעובה ולעיתים מגרדת. הצלקת נוצרת לרוב במהלך השבועות שלאחר הפציעה, ומשתקמת באופן טבעי בתהליך שלוקח שנה ואף יותר.
  • צלקת קלואידית – פורצת ומתפשטת מעבר לגבולות המקוריים של האזור הפגוע ומתאפיינת בצמיחת יתר של רקמות ועלולה לגרום לגרד ואף לכאב. רקמת צלקת שכזאת היא קשה, צורתה מעוגלת ולא אחידה וצבעה אדום או כהה יותר. צלקת מסוג זה שכיחה יותר אצל אנשים בעלי גוון עור כהה, ובמקרים רבים מתפתחת רק כמה חודשים לאחר הפציעה. אצל נשים בזמן הריון היא עלולה להחמיר.
  • צלקות מסוגים נוספים:
  • צלקת אטרופית (שקועה) – בניגוד לצלקות הקודמות שהוזכרו, צלקת שקועה אינה בולטת מעל פני העור, כי אם שקועה. צלקת שקועה נוצרת כתוצאה מפגיעה וכשל בייצור חלבון הקולגן באזורים הפגועים. מצב זה מותיר שקעים בעור ושכיח בעיקר במקרים קיצוניים של אקנה ובעקבות אבעבועות רוח.
  • צלקת קונטרקטורה (מכווצת) – בעקבותיה נמתח העור באזור הפגוע, וכתוצאה מכך מתכווץ. צלקות כאלו נגרמות לרוב בעקבות כוויה והן עלולות לגרד ולכאוב, במיוחד אם הייתה פגיעה עמוקה בעור.
  • צלקת מתיחה – צלקת שטוחה וחיוורת בגובה העור אשר נוצרת כתוצאה מסימני מתיחה של העור לאחר הריון או כתוצאה מעליות וירידות במשקל.

העלמת צלקות אינה אפשרית, אבל טשטוש צלקות – כן

יש לקחת בחשבון כי לא ניתן להעלים צלקות באופן מוחלט, שכן אין זה אפשרי לשקם לחלוטין רקמת עור פגועה וצלקתית אשר שונה במהותה מהעור המקורי ומהעור שסביבה. הידיעה כי העלמה אבסולוטית של צלקות אינה אפשרית חשובה מאד לטובת תיאום הציפיות של בעל או בעלת הצלקת.
יחד עם זאת חשוב לדעת שניתן לבצע טיפולים שונים לטובת טשטוש צלקות כדי להשיג מראה אחיד יותר, ובכך לצמצם את נוכחותן ולשפר מאד את מראה העור באזור הפגוע. להלן דרכים שונות לטיפול בצלקות;

טיפול בצלקות במרפאת ד”ר שפירא – הדרך לשיפור באיכות החיים

התוצאה החזותית של צלקות עלולה לייצר חוסר נוחות ובושה, במיוחד במקרים בהם הצלקת בולטת וממוקמת באזור ‘אסטרטגי’ שהוא חשוף באופן טבעי או נוטה להיחשף רבות. במקרים שכאלו תיתכן אפילו פגיעה קשה בביטחון העצמי ובאיכות החיים, ויגבר הרצון למצוא פתרון לטיפול וטשטוש מראה של צלקת כזאת.

ב‘מרפאת ד”ר שפירא’ מוצעים פתרונות מתקדמים לטשטוש צלקות, זאת בשימוש בטכניקות וטכנולוגיות שונות של טיפול בצלקות, לדוגמא:

  • טיפול בצלקות בהזרקת סטרואידים לצלקת אשר מדכאים את ייצור הקולגן.
  • טיפול בצלקות על ידי שיוף הצלקת בלייזר מסוג פחמן דו חמצני (CO2).

תזמון הטיפול בצלקות

תזמון הטיפול בצלקות חשוב מאד ואף קריטי להחלמתן התקינה. מומלץ להתייעץ עם רופא בנוגע לצלקות כחודש לאחר מועד החבלה ורק לאחר שהפצע מתחיל להחלים, זאת מכיוון שניתן להשפיע על מהלך ההחלמה בחודשים הראשונים שלאחר הפציעה ולהשיג תוצאה טובה ומשופרת.
מטופלות ומטופלים רבים כבר נהנים מהפתרונות שלנו לטשטוש צלקות. בזכות טיפול בצלקות מסוגים שונים במרפאת ד”ר שפירא, הם חווים שיפור בביטחון העצמי ובאיכות החיים.

זכרו – צלקת אינה גזירת גורל ואין זה הכרחי לשאת אותה איתנו לכל החיים. נשמח להכיר אותך עוד היום, לספר על טשטוש צלקות ולהמליץ על טיפול בצלקות המתאים לך.

לקביעת פגישת ייעוץ אישית בנושא טשטוש צלקות ולמידע נוסף על אודות טיפול בצלקות במרפאת ד”ר שפירא, השאירו פרטים כעת בדף צור קשר ונציג הצוות המקצועי שלנו יחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​