שאיבת שומן בלייזר, המסת שומן בלייזר

שילוב של לייזר בשאיבת שומן ומתיחת בטן מקנה יתרונות חשובים כגון פירוק טוב יותר של השומן וכן כיווץ העור הרפוי. למי זה מתאים? באילו מקרים מבצעים ניתוח שאיבת שומן בלייזר? 
ניתוח שאיבת שומן מהווה פרוצדורה רפואית, שלא השתנתה הרבה בשלושת העשורים האחרונים. הפעולה מתבצעת בעזרת הכנסת צינורית מתכת מתחת לעור. בצד אחד, יש לצינורית סכין; ובצד השני, היא מחוברת למשאבה, שלתוכה עוברת רקמת השומן. אזור השאיבה מרוקן משומן ומעוצב מחדש. מגבלת השאיבה היא עד 5 ליטר שומן.

שאיבת שומן בלייזר הינה למעשה שילוב של המסת שומן בלייזר עם שאיבת שומן בתהליך אחד. חומו של הלייזר מסייע בפירוק השומן במהלך השאיבה ומזרז את ייצור הקולגן למיצוק ומתיחת העור באזור השאיבה.

יתרונות שילוב המסת שומן בלייזר ושאיבת שומן בלייזר

שימוש בהמסת שומן בלייזר, במהלך ניתוח שאיבת שומן, מאפשר לגשת לאזורים מלאי שומן, לדוגמא: ה”צמיג” בבטן, צדי המותניים, ירכיים חיצוניות, זרועות, סנטר, ברכיים ועוד.

הלייזר מקנה שלושה יתרונות חשובים:

  1. פירוק טוב יותר של השומן והמסתו. כך מתקבלת תוצאה חלקה ואחידה, ללא אי סדירות בעור.
  2. הלייזר מחמם את הרקמה ואת העור באזורי השאיבה. פעולת החימום מכווצת את העור וכתוצאה מכך נמנע רפיון ודלדול העור לאחר שאיבת השומן.
  3. המסת שומן בלייזר תוך כדי תהליך שאיבת השומן מזרזת את סילוק השומן ונותנת תוצאות מהירות יותר מאשר במקרים של שאיבת השומן בלבד או המסת שומן בלייזר ללא שאיבה בפועל.

כיצד מחליטים על אזורים לביצוע שאיבת שומן בלייזר?

בזמן פגישת הייעוץ יוגדרו אזורי השאיבה אשר ישאבו בזמן הניתוח. יש להדגיש כי ניתן לבצע המסת שומן בלייזר באזורים ספציפיים, כגון ירך חיצונית וזאת מכיוון שלא ניתן לבצע שאיתב שומן בצורה אחידה לכל הירך על כל היקפה.

מכמה ק”ג ניתן להיפטר ע”י שאיבת שומן בלייזר?

זוהי אחת השאלות הפופולריות של מטופלים לפני ניתוח. חשוב להבהיר כי המטרה של שאיבת שומן ללא לייזר או שאיבת שומן בלייזר היא לפסל ולעצב אזורים ספציפיים. כמובן שכאשר שואבים שומן יש ירידה במשקל וירידה בהיקפים בהתאם לגודל השאיבה. מטרת שאיבת השומן היא ליצור רצף אסתטי והרמוני בעורמתי נציע מתיחת בטן?

מתי נציע מתיחת בטן ללא קשר לשאיבת שומן בלייזר?

מתיחת בטן מתאימה בדרך כלל לאישה אחרי מספר לידות, הסובלת מריכוזי שומן ובלט באזור הבטן. ההריונות והגיל “עושים את שלהם”. בכל הריון, דופן הבטן נמתחת והרקמות של דופן הבטן נשארות רפויות ואינן מתכווצות. רפיון הרקמות בא לידי ביטוי בעודף עור, סימני מתיחה, עודף שומן תת עורי ובלט של הבטן שנראה כ”כרס”. בעקבות רפיון הגיד בין שרירי הקוביות הכרס לא נעלמת, גם לא בעזרת פעילות ספורטיבית ודיאטות. הטיפול המתאים לשינויים אלו הוא ניתוח מתיחת בטן המטפל בכל שכבות דופן הבטן.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

מבצעים חתך בשיפולי הבטן, בדומה לחתך ניתוח קיסרי, ומפרידים את העור והשומן משרירי הבטן. תופרים את שרירי הבטן לקו המרכז. כתוצאה מכך ה”כרס” נכנסת פנימה והטליה מודגשת. לאחר מכן, מותחים ומסירים את עודפי העור והשומן, באזורי המותניים ניתן לבצע שאיבה לצורך פיסול והדגשת הטליה.

האם התוצאות של שאיבת שומן בלייזר נשמרות לאורך זמן?

שומן שנשאב במהלך ניתוח שאיבת שומן ללא לייזר או שאיבת שומן בלייזר אינו חוזר למקומו. התוצאה תישמר לאורך זמן כל עוד לא תהיה עליה משמעותית במשקל. ניתוח מתיחת בטן נשמר לאורך שנים. לפני החלטה על ניתוחים מסוג זה יש להגיע לפגישת יעוץ אישית עם המנתח לצורך החלטת הניתוח המתאים ולתאום ציפיות לגבי תוצאות הניתוח.

השאירו פרטים עכשיו לקביעת ייעוץ בנושא שאיבת שומן בלייזר ו/או המסת שומן בלייזר – להשארת פרטים לחצו כאן
סייעו בהכנת הכתבה: חגית גבסי כהן – יועצת רפואית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​