הרמת חזה ללא שתל או הרמת חזה עם שתל – מה הכי מתאים לך?

הרמת חזה ללא שתל כמו גם הרמת חזה עם שתל אלו הן 2 פרוצדורות כירורגיות הנבדלות אחת מהשניה, אך יש להן גם מכנה משותף – שתיהן שמות סוף למבוכה הנגרמת בשל צניחת השדיים, ובעזרתן ניתן להשיב את הביטחון העצמי שאבד ולשוות לחזה מראה נשי, צעיר וזקוף.
צניחת חזה יכולה לפקוד כל אחת. עם הזמן וככל שמזדקנים החזה, בדומה לאיברים אחרים בגוף האדם, מתחיל לצנוח ולפנות כלפי מטה בגלל כוח הכבידה. גם הריונות והנקות מרוקנים את החזה ותורמים לצניחתו, ולעיתים תורשה היא הסיבה לצניחת החזה או תנודות במשקל. כך או כך, בעזרת פרוצדורות להרמת החזה ניתן להרים את החזה, האחת היא פרוצדורות הרמת חזה ללא שתל והשניה – הרמת חזה עם שתל.

הרמת חזה ללא שתל

פרוצדורת הרמת חזה ללא שתל מעניקה פתרון טבעי ובטוח לנשים הסובלות מחזה נפול ברמה מתונה.

הרמת חזה ללא שתל יכולה להתבצע ב-2 דרכים עיקריות:

  • הרמת חזה רגילה – בהליך הרמת חזה ללא שתל מותחים את העור והרקמות הממוקמים מעל הפטמה כדי להעניק אפקט של הרמה. בהליך זה מסירים את עודפי העור ואם יש צורך גם ממקמים מחדש את הפיטמה ועטרה, כך שמראה החזה כולו יראה טבעי. יש לציין, כי בתהליך זה החזה אינו גדל ומתמלא, אלא לעיתים קרובות אפילו קטן, בשל פעולת המתיחה.
  • הרמת חזה ללא שתל עם שומן עצמי – בהליך זה למעשה משתמשים בשומן עצמי, הנשאב מגופה של המטופלת, על מנת להרים את החזה. כך שבהליך אחד ניתן גם להיפטר מחלק ממצבורי השומן העודפים בגוף וגם להרים את החזה, בו-זמנית. בפרוצדורת הרמת חזה ללא שתל נעשה שימוש בחומר אורגני, הנשאב מהגוף, לכן הסיכוי שהגוף ידחה את השומן העצמי הוא אפסי. גם כאן, הרמת חזה ללא שתל אינה מגדילה את החזה, כי אם מעניקה אפקט של הרמה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שמכיוון ובהליך זה נעשה שימוש בשומן עצמי, באופן טבעי עם הזמן חלק מהשומן נספג חזרה בגוף, כך שאת תוצאות ההליך הסופיות ניתן לראות רק לאחר תום מלוא ספיגת השומן העצמי בגוף.

ניתוח הרמת חזה ללא שתל או עם שומן עצמי כרוכים בהרדמה מלאה, ומשך זמן ההתאוששות נע בין ימים ספורים לבין שבועיים.
למי הרמת חזה ללא שתל מתאימה? – הליך זה נחשב ליעיל במיוחד עבור נשים בעלות חזה קטן עד בינוני, שרמת הצניחה והיקף התרוקנות השדיים הן קלות עד בינוניות.

הרמת חזה עם שתל

פרוצדורת הרמת חזה עם שתל מתאימה לנשים הסובלות מחזה נפול ברמה משמעותית ואף מעוניינות להוסיף נפח לחזה. בהליך הרמת חזה עם שתל נעשה שימוש בשתל סיליקון ייעודי, שאת גודלו, צורתו ומרקמו בוחרת המטופלת, על מנת להרים את החזה הנפול ולמלא אותו בנפח שאבד. ניתוח הרמת חזה עם שתל נערך תחת הרדמה כללית, ומשך זמן ההתאוששות נע בין ימים ספורים עד לכשבועיים.

בניגוד לפרוצדורת הרמת חזה ללא שתל, בהליך הרמת חזה עם שתל קיים סיכוי נמוך לדחיית השתל, שכן מדובר בגוף הזר לגוף המטופלת. עם זאת, יש לציין כי מדובר בתופעה נדירה למדי ורוב שתלי הסיליקון נטמעים היטב בגוף.
למי הרמת חזה עם שתל מתאימה? – הליך זה נחשב ליעיל במיוחד עבור נשים בעלות חזה בינוני עד גדול, שרמת הצניחה שלהן ניכרת והיקף התרוקנות השדיים משמעותית.

מיהן המועמדות המתאימות לפרוצדורות הרמת חזה ללא שתל ועם שתל?

המועמדות המתאימות לכל הפרוצדורות הן נשים בעלות בריאות כללית טובה.
שתי הפרוצדורות, הן הרמת חזה ללא שתל והן הרמת חזה עם שתל, אינן מתאימות לנשים עם היסטוריה של סרטן השד, רקורד של בעיות בריאותיות מורכבות והן גם לא אידיאליות לנשים שטרם סיימו את ההריונות וההנקות. הסיבה לכך היא ששינויים הורמונליים בעת ההיריון ותקופות ההנקה משפיעים על צורת השד, גודלו ומרקמו ולכן הם עלולים לשבש את תוצאות ההליך. עם זאת, חשוב להדגיש כי ניתוחי הרמת חזה עם או ללא שתל אינם פוגעים בהריונות או בהנקה עתידיים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​