מתיחת פנים עם חוטים ללא ניתוח

מתיחת פנים עם חוטים בשיטת ד”ר אייל שפירא (Aptos)

אחת משיטת הטיפול הנפוצות כיום להצערת עור הפנים ולתיקון פגעי גיל היא “שיטת אפטוס” (Aptos) שהיא למעשה מתיחת פנים עם חוטים ללא ניתוח שבמהלכה מחדירים אל מתחת לעור הפנים חוטים כירורגיים רפואיים הנושאים זיזים קטנים המותחים את העור. חוטים אלה מכילים חומצה לקטית המופרשת בהדרגה לגוף, מזרזת את תהליכי ההתחדשות הטבעית של העור ומסייעת לשיפור תוצאות הטיפול עם הזמן.

יתרונה של מתיחת פנים עם חוטים לעומת ניתוח מתיחת פנים הוא שניתן לבצע את המתיחה מכמה כיוונים שונים בו זמנית וליצור מראה אחיד וצעיר לעור הפנים מבלי להשאיר צלקות.

מתיחת פנים עם חוטים בשיטת אפטוס הוכח כיעיל ביותר לתיקון ולשיפור המראה במצבים הבאים:

  • דלדול עור בדרגה קלה עד בינונית
  • צניחת גבה או חלקה החיצוני
  • צניחת אזור הלחיים ועצמות הלחיים
  • צניחה של אזור צדי האף וצדי שפתיים
  • סנטר כפול
  • שינויים בעור הצוואר
  • שינויים אטרופיים, כגון מרקם לא אחיד של העור והרקמות התת-עוריות
  • פנים אסימטריות

קיימים שני סוגים של חוטי אפטוס המשמשים לצורך מתיחת פנים ללא ניתוח:

1) חוטים בלתי נספגים – אלה מיוצרים מפוליפרופילן שהוא חומר סינתטי המשמש לייצור חוטי תפירה כירורגיים כבר למעלה מ-50 שנה. זהו חומר בטיחותי, שאינו גורם לאלרגיות ואינו נדחה על ידי הגוף. יחד עם זאת, השימוש בחוטים קבועים ובלתי נספגים לביצוע מתיחת פנים ללא ניתוח הולך ופוחת ואינו נפוץ כיום.

2) חוטים נספגים – מיוצרים מקפרולק שהוא חומר ביו-סינטטי המשמש אף הוא לייצור חוטי תפירה כירורגיים כבר למעלה מ-25 שנה. חומר זה נספג בגוף ונפלט ממנו לאחר כשנה. החוטים הנספגים כאמור, נפוצים יותר בטיפול מעין זה.

ניתן להבחין בתוצאות של מתיחת פנים עם חוטים מיד לאחר הטיפול, אם כי התוצאות הופכות לברורות יותר לקראת סוף השבוע השני ממועד ביצוע הטיפול. תוצאות אלה של מתיחת פנים ללא ניתוח נשמרות למשך שנה עד שנתיים כאשר משתמשים בחוטים נספגים, או 2–3 שנים כאשר מחדירים חוטים שאינם נספגים. הטיפול נערך בהרדמה מקומית. ומשך ההחלמה נע בין כשבוע לכשבועיים. ניתן לחזור על הטיפול אחת לחודשיים לכל היותר. מספר הטיפולים ייקבע על ידי הרופא המטפל.

מלבד מתיחת פנים עם חוטים, במרפאת ד”ר שפירא מתבצעים טיפולים רבים נוספים כמו לדוגמא טיפולי מזותרפיה לפנים, ניתוח שאיבת שומן, ניתוח מתיחת בטן ועוד. צוות מרפאת ד”ר שפירא יעניק לכל מטופלת את הייעוץ וההכוונה המקצועיים הטובים ביותר, כדי שהבחירות תהיינה מתאימות, נכונות ומחמיאות ביותר עבורך.

שאלות נפוצות

התשובה היא לא בהכרח, כל מקרה לגופו. ישנם מקרים בהם מומלץ לבצע ניתוח למתיחת פנים וישנם מקרים בהם מתיחת פנים עם חוטים ללא ניתוח נותנת את התוצאה הרצויה בזמן קצר וללא התערבות כירורגית.
הליך מתיחת פנים עם חוטים ללא ניתוח אורך זמן קצר יחסית – סביב החצי שעה ואילו זמן ההחלמה הוא קצר יחסית ואת תוצאות התהליך במלואו ניתן כבר לראות לאחר תקופה של בין שבוע לשבועיים. לעיתים עלולים להיווצר סימנים כחולים ונפיחויות מקומיות אך אלה חולפים בתוך ימים בדרך כלל. ישנם מקרים בהם ימליץ הרופא על טיפול נוסף, בהתאם לתוצאות הטיפול הנראות לאחר ההחלמה מלאה.
מומלץ להימנע מאכילת מזון חם למשך מספר ימים. כמו כן, מומלץ לדחות כל טיפול קוסמטי עד אחרי החלמה מלאה מהטיפול ולא להפעיל לחץ על הרקמות המורמות (כמו לדוגמא השענת הפנים על היד או שינה על אחד הצדדים). אם מופיעים כאבים מקומיים ניתן ליטול משככי כאבים. מתיחת פנים עם חוטים ללא ניתוח עלולה להיות כרוכה בסיכונים כלשהם ככל הליך פולשני, אך הם נדירים. סיכונים אלה עלולים להיות: דימומים, נפיחות מקומית, ירידה זמנית בתחושה בפנים ולעיתים מאוד נדירות זיהום ורגישות לחומר המוחדר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​