התמודדות עם סנטר כפול

ודרכי הטיפול בתופעה זו

נשים וגברים רבים מתמודדים עם סנטר כפול. זוהי תופעה שמטרידה מיליונים ועד שנטפל בה, אין לנו שום דרך להסתיר אותה. סנטר כפול גורם לרבים מאיתנו לתחושת אי נוחות, פגיעה בתדמית ובביטחון העצמי. הסנטר הכפול לרוב משווה לנו מראה מבוגר יותר מגילנו האמיתי. החדשות הטובות הן שכיום ניתן לטפל בבעיה בקלות יחסית וללא צורך בהליך כירורגי.

סנטר כפול היום ובעבר

עובדה מפתיעה היא שבעבר סנטר כפול היה סמל ומודל ליופי. הוא נחשב במאות הקודמות כקריטריון משמעותי למראה מצודד של נשים, שהיו מתהדרות ומתגאות בו. בזמנים קשים של רעב ומחסור, קל להבין מדוע סנטר כפול סימל שפע, בריאות וחיוניות. ניתן לראות זאת בדיוקנאות מפורסמים יותר או פחות מהתקופות העתיקות.

מודל היופי השתנה מאז, ובימינו שני המינים – גם נשים וגם גברים חשים כי נוכחות סנטר כפול מבגרת אותם וגורמת להם להיראות מלאים יותר. בעידן היופי של ימינו יש לכך משמעויות רבות ונראה כי לאנשים רבים חשוב מאוד להרגיש טוב עם עצמם ואף למצוא פתרונות מעשיים לשיפור מראם החיצוני.

כיצד נוצר סנטר כפול?

סנטר כפול מתהווה כתוצאה מהצטברות שומן ועודפי עור באזור שמתחת לקו הלסת, והסיבות לכך אינן בהכרח רק בעקבות השמנה. לעיתים זה קורה אחרי ירידה דרסטית במשקל שתופעת הלוואי שלה היא נפילת עור ומראה מדולדל. לפעמים הסיבה היא שינויים הורמונליים או בעקבות טיפולים תרופתיים כדוגמת סטרואידים. סיבות אחרות רווחות יותר הן גנטיקה וזקנה. ככל שאנו מתקדמים בגיל, חלוקת השומן בגוף משתנה ויחד אתה ירידה במתח העור והיחלשות הרקמות התומכות.סנטר כפול / טיפול בסנטר כפול

טיפול בסנטר כפול עם או בלי ניתוח

טיפול בסנטר כפול בהליך כירורגי הוא הנפוץ ואולי גם הוותיק ביותר. ניתוח כזה מתאים לאנשים עם כמות משמעותית של עודפי עור. במהלך הניתוח מהדקים א הרקמות העמוקות ומסירים את עודפי העור והשומן מהאזור ע”י מתיחת העור למראה ממוצק וחטוב. לעיתים יש גם צורך בהליך של שאיבת שומן מהסנטר.
ההליך הכירורגי הוא אכן אופציה קיימת, אך כיום ישנן אופציות נוספות. כיום קיימות שיטות שונות המשתמשות בטכנולוגיות שונות כדי לתת מענה לבעיה ללא צורך בניתוח.

אופציה ניתוחית נוספת היא שאיבת שומן נעזרת לייזר. אופציה זו מאפשרת סילוק של שומן עודף תחת קו הלסת ע”י שאיבה וכיווץ של העור ע”י שימוש בלייזר. אופציה ניתוחית זו נותנת תוצאות למתאימים, החלמה קלה וקצרה, ללא צלקות כמעט לגמרי.

מי שמעדיף להימנע מניתוח יוכל לבחור מתוך מגוון אפשרויות שונות במידה וישנה התאמה רפואית:
עיצוב סנטר בהזרקה ומילוי בחומרים מעצבים ומייצבים שהם גם בטוחים וידידותיים, ואשר משתלבים ברקמה האורגנית בטבעיות, מעניקים לה נפח ויוצרים תוצאה טבעית לפנים. במקרים אלו המטרה היא להדגיש וקדם סנטר שקוע . טיפול זה אינו מטפל בעודפי העור והשומן התלויים מתחת לקו הלסת , אך מייצר אשליה של קו לסת ארוך יותר.
באמצעות הזרקה של חומצות וחומרים טבעיים ניתן לעצב סנטר כפול בדיוק מירבי, עד כדי שינוי משמעותי של מבנה הסנטר ויצירת מראה חדש ורענן.
טכניקת ההזרקה העדינה ושימוש מתון ומותאם של חומרי מילוי מאפשרים שליטה רבה במידת השינוי שמבקשים להשיג בתיקון סנטר כפול. גם הבחירה בשינוי מינורי ועדין מאד, משיגה תוצאה משמעותית הנראית לעין.

טיפול בבוטוקס – ניתן להשתמש בבוטוקס כדי לטפל באותם המיתרים שנוצרים כתוצאה מרפיון השריר הצוואר וכן עידון של הסנטר בזמן כיווץ השרירים בסנטר שיוצרים מראה מחורר בעור בזמן דיבור והבעה.

סנטר כפול גם בגיל צעיר יותר

גם צעירים בני פחות מ-40 עלולים לסבול מסנטר כפול, אך בחלק מן המקרים מדובר בתופעה של סנטר כפול מדומה. למה הכוונה? במבט פרופיל מתקבל מראה של סנטר כפול, זאת בשל מבנה סנטר קצר. הפתרון לבעיה זאת קל ובטוח וללא הרדמה או פעולה כירורגית פולשנית. הזרקת חומצות וחומרים טבעיים יוצרת נפח ומעריכה את מבנה הסנטר. בדרך זאת ניתן לבטל את האפקט המדומה של סנטר כפול.

תדירות שימור תוצאות טיפול סנטר כפול

ניתן ליהנות מתוצאות טיפול בסנטר כפול לתקופה של שנה לערך. הדבר תלוי בסוג העור של המטופל/ת ובגורמים אינדיבידואליים נוספים. לתוצאות מתמשכות לאורך זמן יש לחזור על הטיפול מעט לפני תום השנה מזמן הטיפול הקודם. הדבר יבטיח עמידות ויציבות של הסנטר לתקופה ממושכת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​