על הקפאת שומן חסרונות וסכנות

וגם – האם ניתן לתקן נזקי הקפאת שומן?

הקפאת שומן (Cryolipolysis) זוהי שיטה חדשה יחסית שנועדה לסייע להיפטר משומן עודף באזורים שונים בגוף. השיטה נקראת בפי כל גם ‘המסת שומן בקור’. יחד עם זאת, לצד הבאז הגדול ששיטת טיפול זו מעוררת בשנים האחרונות חשוב להבין כי לטיפולי הקפאת שומן חסרונות רבים.

אכן, קשה שלא להתפתות להבטחות שמציעים טיפולי הקפאת שומן. לפי הפרסומים הקפאת שומן אינה כרוכה בכאבים, ניתן לחזור לאחר כל טיפול מיד לשגרה, משך כל טיפול הוא קצר והעובדה שטיפולי המסת שומן אינם פולשניים או כירורגיים בהחלט מוסיפה להילת הזוהר שלהם, אך בפועל המציאות לא כל כך נוצצת.

במרפאות אלה אנו פוגשים במטופלות ובמטופלים רבים שלא היו מודעים לכך שיש לטיפולי הקפאת שומן תופעות לוואי, חסרונות וסכנות. אלו מגיעים אלינו למרפאות אלה על מנת לתקן את נזקי טיפולי הקפאת השומן שעברו.

אז רגע לפני שאתם מתחילים בטיפולי הקפאת שומן, קראו את השורות הבאות ורק לאחר מכן תחליטו אם זו הבחירה הנכונה, הבטוחה והבריאה ביותר עבורכם.

הרעיון מאחורי הקפאת שומן

הקפאת שומן, שמשום מה נקראת גם המסת שומן בקור (מצב שהוא בלתי אפשרי מהבחינה הלוגית והפיזיקלית – שכן לא ניתן להמיס חומר בקור, המסה אפשרית רק בחום, כפי שקורה בהליכי שאיבת שומן בלייזר), זוהי למעשה טכנולוגיה העושה שימוש בחשיפה לקור קיצוני לצורך פירוק עתודות שומן בגוף. במהלך הטיפול מכשיר הפולט קור בטמפרטורה נמוכה מאוד מונח על גוף המטופלים למשך 30 דקות עד שעה וחצי ומקרר את האזור. הרעיון שעומד מאחורי הקפאת שומן הוא שתאי השומן יקפאו, ימותו. לאחר מכן תאי השומן המתים יופרשו מהגוף במשך מספר שבועות בעזרת הפעילות של מערכת הלימפה.

זהירות! – הקפאת שומן חסרונות, תופעות לוואי וסכנות

על אף שטיפולי הקפאת שומן מבטיחים למטופלים השמדה של כ-25% מהשומן באזור המטופל ולמרות שטיפולים אלו אושרו על ידי ה-FDA – מנהל התרופות והמזון האמריקני, כבר בשנת 2010, הצטברו מספר רב של עדויות המעידות על כך שלטיפולי הקפאת שומן חסרונות, תופעות לוואי וסכנות הדורשים בדיעבד הליך אסתטי או כירורגי מתקן.

הקפאת שומן סכנות

חשוב להיות מודעים לכך שלטיפולי הקפאת שומן נלוות סכנות בריאותיות ממשיות. כך למשל, אחד מהחסרונות הבולטים של הקפאת שומן הוא כוויות קור כתוצאה מהטמפרטורה הנמוכה שמפיק המכשיר. אמנם ניתן לטפל בכאבים של כוויות קור קלות בסטרואידים ולטשטש את צלקת הכוויה באמצעות טיפול קוסמטי מקצועי, אך כאשר כוויות קור הן קשות וקיצוניות קטיעת איברים היא אחת מההשלכות האפשריות. בנוסף, כוויות קור עלולות להוביל גם להיווצרות של נמק. הקור הקיצוני גורם להקפאת הרקמות ולהרס של קרומי התא. ההרס מחולל תהליך דלקתי שסופו חסימת כלי דם המובילים חמצן אל איברי הגוף, והתוצאה? – נמק ובעיות בזרימת הדם. סכנה נוספת בטיפולי הקפאת שומן היא הופעת היפרפלזיה של שומן פרדוקסלי (Paradoxical adipose hyperplasia). תופעה זו אמנם נדירה ומתרחשת בעיקר בקרב גברים ממוצא היספני, אך היא מסוכנת והיא גורמת לתוצאה הפוכה – במקום חיטוב הגוף תאי השומן גדלים וגורמים להשמנה חריגה.

הקפאת שומן תופעות לוואי

כמו ברוב הטיפולים האסתטיים, גם לטיפולי הקפאת שומן עלולות להיות תופעות לוואי אותן מרגישים מיד לאחר כל טיפול. בין תופעות הלוואי שבדרך כלל נעלמות בתוך זמן קצר ניתן למנות: כאבים קלים באזור המטופל, גירודים, עקצוצים, תחושה של עור מתוח מדי, בצקות, נפיחויות, אדמומיות, נימול או רגישות-יתר בעור. אלו הן, כאמור, תופעות רווחות לאחר טיפולים אסתטיים והליכים כירורגיים, אולם אם הן לא חולפות בתוך כמה שעות עד כמה שבועות בודדים, יש להגיע אל המרפאה ולבדוק מדוע תופעות לוואי אלו נמשכות מעל הפרק הזמן המקובל ויש לטפל בהן בהקדם.

הקפאת שומן חסרונות נוספים

ישנם מטופלות ומטופלים אשר מדווחים על שינוי לרעה במרקם העור לאחר ההחלמה מטיפולי הקפאת שומן. העור הופך מחוספס וגס ורק טיפול אסתטי נוסף יכול לשפר את מרקם העור ומראהו. כמו כן, מאחר שיש להמתין כ-7 שבועות בין טיפול לטיפול על מנת שכל תאי השומן המתים יצאו לגמרי מהגוף, מטופלים הזקוקים ליותר מטיפול אחד נאלצים להמתין זמן רב עד שהם רואים תוצאות, ולעיתים יש להמתין שנה עד לקבלת התוצאות הסופיות. חסרון נוסף הטמון בטיפולי הקפאת שומן הוא שטיפול זה יעיל רק לתאי השומן הקרובים לפני שטח העור, והוא אינו מסוגל לספק מענה לתאי שומן עמוקים ועקשניים יותר. חסרון זה הוא קריטי במיוחד לאנשים המנסים להיפטר משומן בטני, עבורם רק ניתוח מתיחת בטן יכול לספק פתרון אמיתי, בטוח וארוך טווח.

נגרם לכם נזק עקב טיפולי הקפאת שומן? יש מה לעשות!
במרפאות אלה אנו מבצעים ניתוחים מתקנים והליכים אסתטיים משקמים למטופלים ומטופלות שנפגעו מטיפולי הקפאת שומן ונשמח לעמוד גם לרשותכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​