שתל אנטומי או עגול? ד”ר שפירא מסביר בקצרה על שתל אנטומי

שתל אנטומי משמש בדרך כלל בשחזורי שד. בתהליך הכירורגי מסירים את רקמת השד כולה ואז יש לעצב שד מחדש. שתל אנטומי הינו בעל יתרון בכך שהוא כבר מגיע בצורה של שד טבעי, כאשר רוב הבלט נמצא בחלקו התחתון, ממש כצורת טיפה.

כיצד מחליטים האם לבחור שתל אנטומי או עגול?

התשובה אינה חד משמעית וזה תלוי בגורמים סובייקטיביים, אך לרוב, שתל אנטומי לא יתאים לאישה בריאה, אלא לאשה לאחר כריתת שד שמגיעה לבצע שיחזור.

נשים שעברו מספר הריונות, חוות שינויים בצורת החזה שלהן. בדרך כלל החציון העליון של השד שלהן מתרוקן ולכן שתל אנטומי לרוב אינו מתאים במקרים אלו.

זאת מכיוון ששתל אנטומי בעצמו מרוקן באופן יחסי בחלקו העליון, בעוד המטרה היא דווקא למלא את החלק החסר אצל נשים שהחזה שלהן עבר שינוי.

ואכן, נשים אחרי הריונות מבקשות ניתוח הגדלת חזה על מנת להחזיר את המראה הטבעי שכולל גם את המלאות בחלק העליון של השד. משום כך, שתל אנטומי בדרך כלל לא מתאים.

שתל אנטומי או עגול – מבנה ושוני

שתל אנטומי צורתו היא כשל טיפה ועל כן אינו סימטרי. לכן אתגר נוסף הוא שהתכנון של הכיס דרכו מחדירים וממקמים את השתל חייב להיות מדוייק, זאת מכוון שהשתל עלול להסתובב על צירו או להתהפך מהחזית של השתל אל צידו האחורי.

מבנהו של שתל אנטומי שטוח בחלקו האחורי וללא בליטה כמו חלקו הקדמי, ולכן במקרים כאלה של הסתובבות או התהפכות השתל, צורת השד תתעוות.
בהקשר הזה, המצב שונה בין שתל אנטומי או עגול, שכן בשתל עגול הסתובבות השתל על צירו לא תפגע בצורת השד, זאת בזכות היותו בעל מבנה סימטרי.

לקביעת פגישת ייעוץ עם הצוות המקצועי של מרפאות אלה להתאמת שתל אנטומי או עגול, צרו קשר בדף צור קשר

ניתוחים פלסטיים

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​