על החלמה מניתוח ועל כאבים אחרי ניתוח

לא נורא כמו שחושבים: ד”ר שפירא מספר על החלמה מניתוח ועל כאבים אחרי ניתוח

ד”ר שפירא מפזר את החשש הקיים לעיתים מניתוחים פלסטיים: צלקות, החלמה מניתוח, כאבים אחרי ניתוח

ניתוחי פנים הרבה פעמים מפחידים הרבה אנשים. ישנם מספר דברים שמטרידים, ורבים נמנעים אפילו מלבוא לייעוץ. בוא נדבר על זה;

הדבר הראשון שמפחיד אנשים זה הצלקות, ובהקשר הזה אנחנו עושים את החתכים במהלך הניתוח במקומות שבהם הצלקות אומוסתרות או שאנחנו יודעים שהן מחלימות בצורה מאד מאד יפה.

החתך הוא ארוך ומפותל מכיוון שהוא מאפשר למנתח גישה נוחה אל אזורי הפנים והצוואר כדי לטפל בנפילה (של העור באזור), כדי לטפל בעודפי רקמה במידה ויש (כמו שומן), וכמובן לסדר את הדברים מבפנים כדי לקבל תוצאה איכותית.

החלק הקדמי לאוזן בו עוברת הצלקת שנראית והיא חשופה,למעשה מחלים בצורה מהירה, ובדרך כלל תוך 3-4 חודשים הצלקת כבר מיטשטשת טאיננה באה לידי ביטוי בצורה משמעותית. בתקופה הראשונית הולכים עם שיער פזור או עם קצת מייקאפ אפשר להחביא אותה.

דברים שחשוב לדעת על כאבים אחרי ניתוח ועל החלמה מניתוח

הדבר השני שמפחיד את האנשים בדרך כלל זו ההחלמה, הכאבים, וכמה אני אסבול בעקבות הניתוח. וכאן צריך להגיד מספר מילים:

דבר ראשון, כל ניתוח כרוך בקצת אי נוחות, סבל וכאב. אבל אין סיבה לסבול מכאבים. בתקופה הראשונה לוקחים (משכחים) נגד כאבים. בצורה הזאת אנו מקלים מאד על הימים הראשונים של ההחלמה, שהיא קשוחה, אבל כולם עוברים אותה בסופו של דבר.

ההחלמה מתחלקת לכמה תקופות – התקופה הראשונית הם אותם ימים ראשונים שבהם אנחנו נזקקים לנוגדי כאבים, אנחנו מרגישים כמו אחרי ניתוח, קצת זיפת, ומעבר לזה ההחלמה היא לא מאד מאד בעייתית.

לאחר מכן כעבור מספר ימים אנחנו נגלה שהצוואר (במידה ועשינו ניתוח של הצוואר במשולב עם הפנים), הצוואר מעט נוקשה. התחושה היא כאילו הצוואר תפוס, ואנחנו מסתובבים מהכתפיים ולא מהצוואר. הסיבה היא – מכיוון שאנחנו מותחים את השרירים של הצוואר, והם מתקשים בימים הראשונים. כעבור כשבוע – עשרה ימים, השריר כבר מתרגל למצב ואפשר להניע את הצוואר דיי בחופשיות. עדיין מורגשת תחושת המתח מעצם המתיחה של השריר מבפנים. לזה לוקח כמה שבועות לעבור.

מעבר לזה ישנה נפיחות ובצקת ויכולים להיות גם שטפי דם שחולפים בדרך כלל מהר, תוך שבוע – עשרה ימים, ובשלב הזה כבר אפשר לצאת החוצה.

הנפיחות והבצקת ממשיכות לרדת בקצב איטי יותר אחרי עשרת הימים הראשונים לאורך מספר שבועות, עד שנקבל את התוצאה הסופית,ובמקביל הצלקות הולכות ומבשילות, מתבגרות ומיטשטשות.

ההחלמה בדרך כלל יותר קלה ממה שחושבים ואני מקבל מהרבה מאד מטופלים ומטופלות תגובות מהסוג של: “לא היה כזה נורא, חשבתי שיהיה הרבה יותר גרוע”.

כדאי לבוא לייעוץ ולא להירתע מניתוח.

אם חשש או דאגה מלווים אותך ומונעים ממך לעשות ניתוח פלסטי, נשמח לשוחח ולענות על שאלות בנושא כאבים אחרי ניתוח, החלמה מניתוח ועוד. השאירו פרטים כאן בדף צור קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם. 

ניתוחים פלסטיים

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​